Salı, Nisan 01, 2008

İnanamıyorum.

Bazen cidden absürtlük sınırlarında bu kadar gezinmemize inanamıyorum. Radikal’de okuduğum bir haberin 1 Nisan şakası olabileceğine inanmak istememe inanamıyorum.

Haber şöyle;

Peri bacaları ile dünyaca ünlü Nevşehir’de, ikinci lig takımı belki parayı kırar da birinci lige çıkar diye birkaç peri bacasını biçmeyi projelendirmişler! ‘Ne olacak? Diye düşündüler sanırım, ne de olsa burada elini sallasan peri bacası? Hem onları yıkınca yerine alçıdan kopyasını koyarız!’ Ağlayarak gülebilirsiniz ya da gülerken birden ağlamaya başlayabilirsiniz! Tercihi size bırakıyorum, memleketimin zihniyetinin dumura saldığı birkaç kişiyiz sonuçta burada.

Bugün gazete okuduğumda, okuyup da anlamak istemediğim o kadar çok şeyi seçiyor ki gözlerim, içim öyle bir yosun bağlıyor ki, cam şişeleri temizler gibi ne kadar gazete yuttursam kendime, o yosunu almıyor!

Bodrum’da sayısız kedi ve köpek zehirlenmiş yine, içlerinde ev kedileri ve köpekleri de varmış. Kuyruklarını sallayarak, sevinçle ve belki de minnetle yedikleri köftelerin başında can vermişler. Şimdi cansız bedenleri çöp tenekelerine savruluyor. Bu resme bakıyorum işte gazetede bu sabah. Hangi şaka içimin bu karasını alacak?

Kanada hükümeti de sonuçta medeni bir hükümet, sistemli, nizamlı hükümet. Düşünmüş taşınmış, saymış bütün fokları. Ve işte şu kadarının katline karar vermiş, katliam sezonu açılmış. Kaçamayan, sopalı, kancalı adamları bekleyen yavru fokların resimlerine bakıyorum gazetelerde.

İnsanların insanlığından utanmadan neler yaptığını görünce nasıl hissedebilirsem öyle hissediyorum işte. Yalan söyleyecek halim yok.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu haberi bende okudum ve avrupa dedikleri medeniyetin temsili bu yerde nasıl olurda böyle bir katliamı yapmayı kendilerinde hak olarak görüyolar anlamdım..bu hususta inanılmaz derecede sinirliyim..Türkiyede usüllere uygun kesilen kurban ibadetini müslümanlar bakın işte bu şekilde diye haber yaban medeniyet temsili AVRUPA fokları honharca öldürüyor..
AVRUPALI OLMAK BÖYLE İSE BEN AB YE GİRMEK İSTEMİYORUM..KALSIN

redrabbit dedi ki...

ah margot ah!!Ben haber servisinde çalışıyorum ve ajanslardan böyle haberler önümde akmaya başlayınca bitiyorum,tükeniyorum,insanlığımdan utanıyorum,bir yere kafamı gömüp hiç çıkarmamak istiyorum..Bak bir iğrenç haber daha:Kocaeli'nin Gölcük ilçesinde, ayaklarına ve kanatlarına yapıştırıcı sürülüp asfalta bırakılan karga kurtarıldı. Şampuanla yıkanan karga, doğaya salındı. Vatandaşlar Karganın ayaklarına ve kanatlarına çok miktarda deri ürünlerini yapıştırmada kullanılan bir yapıştırıcı sürüldüğünü fark ettiler.

hayvanı büyük bir titizlikle asfalttan ayırmaya çalışan vatandaşlar, bu sırada karganın kuyruğunun kısmen de olsa kopmasına engel olamadılar.

Anadolu ajans kaynaklı bu haber bütün günümü bitirdi benim.Bu insanlarla beraber yaşadığımızı bilmek hatta aynı oksijeni soluduğumuzu bilmek beni kahrediyor..

Margot dedi ki...

Sevgili Zehra,
Bildiğim kadarıyla Kanada'dan fok derisi vs almayı reddediyor Amerika ve çoğu Avrupa ülkesi. Açıklananlara göre bu katliamın sonucunu satın almak isteyenlerin başında Çin, Rusya ve sanırım Norveç varmış. Okuduklarımdan hatırımda kalanlar bunlar.
İş paraya ve ticarete gelince medeniyet birden bir koşu gidip maske değiştirebiliyor. Malum ikiyüzlülükler ortaya serilebiliyor. İşte biz saydık bunları, tamı tamına üç yüz tane avlanacak,üçyüz bir tane olursa müdahele ederiz nizamımız ve intizamımız gereği denebiliyor.
Kanada'yı protesto eden her türlü imza kampanyasına katılmaktan başka da bir şey sanırım elden gelmiyor şu durumda :(.

Sevgili Redrabbit,
Böyle haberleri duyup da yüreğinin sıkışmaması mümkün değil. Hatırlar mısın bir zamanlar da bir ayı vardı, taşlanıyor muydu? ( hatırlamak bile istemiyorum hala acıyan bir yara gibi)Televizyonlar habire bu görüntüyü haberlerde döndürüp durmuştu. O görüntülere de bakamadığımı hatırlıyorum.
Malesef insanların vahşeti, gaddarlığı bazen ölçülemez ve tahammül edilemez boyutlara ulaşıyor.