Perşembe, Temmuz 14, 2005

Alternatif tedavi yöntemi olarak rokalı,mantarlı makarna...

Dün akşam eve gitmeden markete uğradım. Yemek yapmak benim tedavi yöntemlerimden biri. Mutfakta kendimi tedavi ediyorum, domateslerin kırmızılığında, zeytinyağı doldurduğum cam bir kavanozda parlayan sarımsaklarda, mantarların pişerken çıkardıkları o enfes kokuda...
Bir tabak mutlu makarna pişirmek için herkes kendi tarifini bulabilir. Ben Ufuk arkadaşımın rokalı makarna tarifini kendime uydurdum. İşte size o sıkıldığınız anlarda iyi gelebilecek makarna tarifim :

Yarım paket istediğiniz şekil ( tercihen içine sos alabilecek şekilde penne tabir edilen içi boş kalemler) makarna sıcak fokurdayan sularla kavuşur ve pişmeye başlar. Diğer yandan siz bir diş sarımsağınızı zeytinyağında hafifçe çevirirsiniz. Üzerine kestane mantarı tabir edilen şu etli ve güzel mantarları da atar çevirmeye devam edersiniz. Yıkamış olduğunuz bence yeşilliklerin en güzellerinden olan bir demet rokayı tahtanızın üzerinde ince ince kıyarsınız bir yandan. Onu da mantarlara ilave edersiniz. En son sosunuzun üzerine çiğ kremanızı gezdirip,tuzunu ve bence bol karabiberini ekler, bir taşım kaynatır ocaktan alırsınızz. Makarnanızın üzerine sıcak sosunuzu gezdirir onlar kendi aralarında anlaşırken, soğuttuğunuz beyaz şarabınızı açarsınız, meyvemsi bir kadeh şarapla,sıcak bir tabak makarna ruhunuza iyi gelir...
Afiyet olsun!

6 yorum:

YesilErik dedi ki...

Merhaba, ne guzel anlatmissin :) Yorucu bir gunun ardindan mutfaga girip lezzetlerin uyumu disinda hicbir seye kafa yormamak gibisi yok gercekten de.

Deniz dedi ki...

Makarana olum acisindan baska herseye ilac olabilir bence. Mutsuz bir gunumde - bu zamanlarda her gunumde- iple cektigim an eve gelip yemek pisirecegim zaman zaten. Hele pisirecegim sey sarimsakli domatesli feslegenli makarnaysa catlayabilirim mutluluktan.

Boyle hisseden en az iki kisi daha varmis demek:) O halde merhaba ajda pekkan, merhaba!

mono dedi ki...

dediğin gibi herkesi mutlu eden makarna tarifi ayrı, ben mesela bu tarifi roka yerine ıspanakla yapıyorum, bi avuç da iri dövülmüş ceviz ekliyorum, nefis oluyo. zaten kremanın girip de tadını güzelliştirmediği bi yemek yok heralde.

Margot dedi ki...

Sevgili Yeşil Erik,
Kesinlikle bir terapi!
Sevgili Deniz,
Yaşasın makarna ve kovaladığı sıkıntılar !
Ve Sevgili Pınar,
Ufuğun tarifinde de ceviz vardı ama evde kalmamış! Dediğin gibi kremalı olup da nefis olmayan birşey yok gibi.. Dün mesela içinde peynir erittim.
Cemal Süreyya kahvaltı için şöyle demiş ama bence makarnaya da uyarlanabilir :
Makarnanın mutlulukla bir ilgisi olmalı ! :-)

Adsız dedi ki...

Gerçekten de makarna acayip birşey. Beni de tedavi ediyor. Benim tercihim de domates ve mantar soslu penneyla kırmızı şarap. Çocuklar gibi heyecanlandırır beni makarnanın sunduğu mutluluk. Kimsenin anlamadığını sanırdım, şaşırdım.

Berna

Margot dedi ki...

Sevgili Berna,
Bir tabak makarna, her derde deva ;-) Senin domates ve mantarında benim bayıldıklarımdandır,güzel şey işte yaa. Ötesi yok!