Salı, Mayıs 31, 2005

İronik Bahar Şenlikleri

Ne çabuk Salı oldu değil mi? Hayır dostum henüz Salı olmadı , sanırım senin bu satırları yazmayı bitirmene yakın Salı olmuş olacak .. Yani takriben kırk beş dakika sonra ..Eh koca pazartesiyi devirdikten sonra kırk beş dakikanın lafı olmaz canım!! E hadi konuya gir bakalım o zaman . Haklısın Salı olmadan konuya girmeliyiz , Salı olduğunda bugünün de hükmü kalmayacak öyle değil mi ? Sanırım öyle ...

Cumartesi günü Sabancı şenliklerindeydim . Cumartesi ,Pazar ve hatta şu otuz beş dakika sonra çekip gidecek pazartesi bile ( ne yani on dakikada bir paragraf mı yazabildin , işimiz var senle ) o kadar hızlı akıp gitti ki , ben yine son dakika golleri arayan Beşiktaş takımı futbolcusu gibi akşam akşam klavye tıkırdatmaya başladım ..Cumartesiye dönecek olursak ( evet sanki arkamızda bir ekran var ve o tarafa doğru dönüp olan biteni seyirciye oradan anlatan anchor woman sandık kendimizi) Sabancı üniversitesinin servisine Taksim’den atladık ve hemen yerleşip en yekpare camlı koltuğa , başladık kitabımıza kaldığımız yerden devam etmeye .. Vay efendim bu Dostoyevski’de zindanlara düşecek adam mıydı derken yanımızdaki abla , sizde mi okuyorsunuz dedi , ben de kitaba bakarak evet dedim . Nerde okuyorsunuz demedi sonuçta ..Ve evet ben de okuyorum , sadece bu aralar ne okuduğuma kendim karar veriyorum o kadar, ama bu ayrıntıyı ablayla tartışmayı gereksiz buldum ..

Sabancı’da gençler gençlik denince(!!) akla gelen bütün aktivitelerini yan yana çimenlere dizmişler maşallah!. Yani ne kadar genç çağrışımlı zırtapozluk varsa aklınıza getirin şöyle bir , ya da siz durun ben hemen getiriyim yakındayken ; paintball,su savaşı ,sumo güreşçisi kılığına girip güreşmece, lastik bir zeminde kendini zıplatmaca(ecnebice adını unuttum ),çarpışan otomobillerden hallice arabalara binip fıldır fıldır dön baba dönmece , bi şu içi plastik top dolu havuzlardan yoktu , hani şu hamburgercilerde falan bebeler içinde yuvarlanıp duruyo, ne yalan söyliyim onu da gözüm aramadı değil .. Yani uzun lafın kısası , eşşek kadar olmuşsun lunaparka mı gitmeye mi çekiniyon kardeş , hemen bul bi üniversite şenliği , gazozunu iç , hopla ,zıpla,kudur,su savalı yap,itiş kakış , kim tutar seni !! Neyse çocukluğunuz mu çağırıyor? Bahar şenlikleri birebir ..

Ama şenlik sadece pamuk helva , çarpışan arabadan mı ibaretti ? Yok , daha yetişkin faaliyetler de vardı şimdi .Hava kararınca vuku bulması uygun bulunan konserler mesela .. Bütün gün kuduran içimizdeki çocuğu biraz eyledikten sonra geldik konser faslına ..

Sahne alan ilk isim Ata Demirer ,maalesef gösterisine başladığında halen içeri girmekte olan topluluk ve daha kararmamış hava kendisinin oyuna girişini ve bizim de oyuna olan dikkatimizi hallice dağıttı .Bir süre sonra herkes yerine oturmuş , hava da kararmıştı , ama ben nedense Ata’nın ayak üstü sohbetini çok fazla ayak üstü buldum .. Allah’tan çocukları içimizde yatırmıştık zira esprilerin çoğu benim beklemediğim derecede kırmızı noktalı çıktı , bunu rahatsız edici olduğundan söylemiyorum, şaşırtıcı olduğundan söylüyorum . ( Hayır bu çocuk illa dizide oynuyor diye ailemizin komedyeni mi oldu anlamıyorum seni ?) .

İkinci eğlendiririm iddiası Pamela Spence’den geldi .Kendisini tanımaz etmeyiz , ama pembe taytı ve sarı barbi saçlarıyla gayet baby doll bir arkadaş olduğunu gözlemledik . Aşk sevgiden beter , düşman aslında tüm sevenler demesiyle gözümüzde puan kazanan Pamela kardeş , aynı zamanda pilli bebek zindeliğinde zıplayıp , hoplayarak ve de şarkı söylemeyi buna rağmen becererek bizden gayet güzel puanlar aldı ...Yazdık onu bi kenara ..

Geldik gecenin finaline .. Finale de Sezen Aksu ... Şimdi ben bunun üzerine yorum yapmak gibi bir terbiyesizlikte bulunmayacağım .. Maalesef tartışmaya açık olmayan konularımızdan birisi de Sezen ‘dir bu sayfalarda . Yine bizi manyetize etti , bir şarkıyla içimiz burkuldu, diğerinde kalkıp oynadık ..Yine çok güzeldi sahnede , biz de gözlerimizi ayırmadan seyrettik minik serçeyi .Temmuzda evlenecekmiş Sezen bu da size benden paparazzi kelamı .. (Bunu da yaptın ya!.. sen artık yat uyu Margot .. hadi canım)

Evet böyle bir şenlikti işte .. Hava pek şenlikli olmasa da genç arkadaşlar halen asi olan ruhlarıyla bahar şenliği yapmışlar, ne bilsinler ki yaz mevsimi yapılmayacak bu sene . Ben de yaz helvası dağıttım şenlikte ,pek ironik oldu aramızda kalsın ..

Evet hoş geldin Salı , sen de geldiğine göre sayfayı ört de ben de uyuyayım artık , yarın sabah daha işe gideceğim ..

1 yorum:

Barış dedi ki...

Uzun yazıları severim. Eline sağlık.