Pazartesi, Temmuz 04, 2005

Bu ne dünya kardeşim böyle?




Cumartesi akşamı Ntv'de canlı olarak Live 8 konserleri vardı. Londra'daki konserde olmak istedim en çok. Müzik denince aklıma gelen insanlar arka arkaya sahneye çıkıyordu , ben neden Hyde Park'ta değildim. Nasıl imrendim , huysuzlandım, iç geçirdim. U2 , R.E.M , Coldplay, Madonna, Robbie Williams ( ki Live 8'in Freddy Mercury'si denmiş kendisi için) ve Travis ve diğerleri.. Ve o kalabalık, o kalabalığın içinde olmak.. Konserin müzikal önemi ve güzelliği tartışılmaz, ordaki herkesin harika bir gün geçirdiği de öyle..
Ama insanlar Bob Geldof ve Bono'nun başını çektiği Live 8'in ne kadar işe yarayacağından hala şüpheli. Aktivist insanlar, güzel insanlar da, acaba 8 zengin adamın dünyasında yaptıkları ne kadar ciddiye alınır? Evet harika bir gündü konserleri izleyen herkes için ama ya sonra ?Acaba fark yaratacak bir gün müydü aynı zamanda?
Radikal'de Yıldırım Türker'in bugünkü yazısını okurken sahnedekiler dışında da düşünmeye başladım. Aslında Live 8 lafı etrafta dolanmaya başladığından beri insanlar bunun ne kadar yardım(!) edebileceğini tartışıyor. Türker nasıl George Monbiot'un yazısından referansla yazıyorsa ben de kendisinin yazısından referansla devam edeceğim.
Afrika'da her dakika ölmekte olan insanlar için iyi niyeti ve insanları harekete geçirme gücü kanıtlanmış iki insan birşeyler yapmaya çalışıyorlar. Ama acaba ne kadar etkili olabiliyorlar? Mtv'ye yanına Tony Blair'i de alıp çıkan Bob Geldof'u seyredince sanırım çoğu kişi aynı huzursuzluğu (midede ekşime ,bulantı vs ) hissetmiştir. Bush'un beraber savaş çıkarttığı kankasını kendine kanka seçmekle , bunu da televizyondan ''Yaparsa bu işi Tony'ciğim yapar , yapamazsa da fazla üzerine gitmem , sonuçta o elinden geleni yapmıştır'' şeklinde anlatmasını nereye koymalı bilemiyorum. Herhalde bu güçlü adamlarla zıtlaşmak yerine onları ikna (!) etme yoluna gidiyor Geldof. Hazır Tony'nin karizması çizilmişken böyle bir cool akvite kendisine çok puan kazandırır. O sekiz adam içinden bir Brit olarak çıkacak ve elinden geleni yapacaktır..!
Peki dünyada savaş çıkarmakla insanlara yardım etmeyi karıştıran biri bunu nasıl yapacak ?(bknz .Irak'taki savaşın son bahanesi olarak ordaki insanlara barış getirmenin gösterilmesi) ..
Bugün 4 Temmuz. Amerika'nın doğum günü tüm dünyada kuyruklu yıldız patlamalarıyla kutlandı. Deep Impact ile reklamını Holywood'da yaptığı film bütün dünyada aynı anda gösterime girdi. Dünya gerçekten çok garip öyle değil mi? Aleyhine yapılan gösterileri bile lehine çevirebilen bir Big Brother, yapılan tüm eleştiri ve itirazları çıkarını ve imajını cilalamak için kullanıyor sanki. Sanki bütün karşılar gün geliyor trend oluyor. Neye karşısın? Globalleşmeye.Aa süper! O çok moda şimdi !!

Hiç yorum yok: